top of page

אבנים טובות

רישיקש 2006. צהרי היום, מסתובבת ברחובות רישיקש בשרוול וגופיה ונותנת לרוח החמה ללטף אותי תוך כדי טיול. בוחנת חנויות ודוכנים ומחליטה להכנס לחנות תכשיטים קטנה. בפנים, מוצל וקריר. על שרפרף קטן יושב איש קטן מרים עיניו ומתבונן בי בשקט. אני קולטת אותו. הוא קולט אותי. שני זרים שמדברים רק במבט. לוקח לי 5 דקות להבין שכל החנות הזאת היא תפאורה למשהו גדול בהרבה שקורה בחנות. האיש הזה הוא יועץ רוחני במסווה של מוכר פשוט. מעין צדיק נסתר אם תרצו. כל מילה שהוציא מפיו מכוונת עמוק עמוק ללב השומע. בלי שום תכנון למצוא עבודה ורק מתוך סקרנות ורצון ללמוד אני שומעת את עצמי שואלת may i work with you mister ? להפתעתי הוא עונה כן. בואי מחר בבוקר. למחרת אני מופיעה עם תוכנית עסקית לחנות. בוא נעשה שלט. בוא נזמין לקוחות לחנות. חשוב שכולם ישמעו עליך. הוא שותק. אני מרגישה כמו דניאל סאן בסרט קרטה קיד מול מיסטר מיאגי. רק המבט שהוא מרים אלי שוב מגלה לי שאני לא בכיוון. - מחר, הוא אומר, תקחי את הסלסלה הזאת ותחלקי אבני חן לאנשים בפתח החנות. - מה? סתם לחלק לאנשים בחינם את האבנים שלך? זה כל מה שאתה רוצה שאעשה? - כן, את תחלקי ותחליטי למי לתת איזו אבן see you tomorrow .. כל אבן שחילקתי היתה אבן שהורדתי מהלב. כל אבן שנשרה מליבי פנתה מקום לרוח חדשה לנשוב בי. ככה עשיתי. חלקתי אבנים והבאתי אליו את כל מי שהכרתי שיזכו לקבל ממנו ומחוכמתו. לימים ספרו לי שהוא שייך למשפחת מיסטיקנים מפוארת ושאחיו חי בניו יורק ומקבל אנשים לייעוץ במאות דולרים לפגישה. היה להם מעין מלון אורחים בבעלות המשפחה. הוא נתן לי חדר ומפתח והשקיף מרחוק מה קורה איתי... ערב העזיבה שלי את רישיקש עלינו לגג. השמש שקעה והסתכלנו שנינו אל האופק. שיחת פרידה. - פוניט, שאלתי, מה עם זוגיות? מתי תהיה לי אהבה? - תהיה לך אהבה גדולה. מחכה לך איש מאוד מיוחד. מישהו כמוך. אבל לא עכשיו. now is your time to give to the people.. הוא צדק. שנתיים אחרי הגיע האיש המיוחד. אהבת חיי. גבר עוצמתי ורגיש ומצחיק ויצירתי שנתן לי יד ומאז מגשים איתי יחד את כל החלומות שלנו. פוניט היה השראה לצניעות ואהבת אדם. אהבה שגורמת לך לתת למישהו זר לחלק את רכושך רק כדי להניע אצלו את שריר הנתינה מחדש...


6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

גילוי

bottom of page